fbpx

Sådan hjælper jeg dig med at få styr på dit markedsføringsgrundlag

Du har en hjemmeside og evt. en side på Facebook og er helt klar til at tage imod dine kunder. Men de kommer ikke rigtig. Du skyder nogle penge efter annoncer, og laver nogle opslag om alle de fantastiske produkter, du har på hylderne i din butik. Der sker stadig ikke rigtig noget. Du prøver nogle andre annoncer og nogle andre opslag. Intet. 

Det scenarie kender jeg fra min egen butik. Du kender det måske også. Det er vildt frustrerende. Problemet for mig, og sikkert også for dig, er, at jeg skød i blinde. Jeg var så opsat på, at jeg kunne hjælpe alle, der lagde vejen forbi, og tænkte, at det da måtte være nok. 

Det er det desværre ikke. Du råber ud i en skov fyldt med smukke indbydende træer. Så du skal stå knivskarpt for at gøre dig håb om at blive set og hørt…og købt ind på. 

Det er her, en strategi er en rigtig rigtig god idé. 

Til gør-det-selv folket

Det vigtigste er at blive helt klar på denne formel: 

Jeg hjælper x med y, så de opnår z. 

Her ud fra laver du indhold, der kan nudge, lokke, pleje og opgradere dine kunder, så de langsomt lærer, at du er den helt rigtige til at hjælpe dem. Det handler om at være ekstremt specifik, for når du forsøger at tale til alle, så taler du til ingen. 

Langt de fleste vidensformidlere, som er mit “x” i ovenstående formel, har brug for minimum en hjemmeside, en Facebook side, en mailliste og evt. en Facebook gruppe. Hertil kommer de kanaler, der specifikt hører til i dit felt. For nogle er det på LinkedIn, andre på Twitter eller Instagram, en podcast eller noget helt femte – det kommer meget an på, hvad dit produkt er, og hvem dine kunder er.   

Skal jeg hjælpe dig videre

Vælger du at få hjælp af mig til denne del, vil du blive ført gennem følgende steps, da de alle er vigtige komponenter i at bygge en forretning op på et stærkt og stabilt grundlag – hvilket gør dit arbejde fremadrettet meget lettere. 

  • Vi skal lave en konkurrentanalyse
  • Vi skal kigge på din ideelle klientavatar.
  • Her ud fra skal du vælge nogle fokusområder/kanaler.
  • Til disse skal der laves en hensigtserklæring med, hvorfor du er på denne kanal og med, hvad du vil bidrage med.
  • Herefter laver vi en indholdsplan baseret på de indholdskategorier, der passer til din forretning. 
  • Jeg tager et kig på din hjemmeside og de kanaler, du måske allerede har i gang, og giver dig feedback. 
  • Vi skal også snakke om freebies, du kan overveje at lave for at lokke folk til.
  • Sidst, men ikke mindst, skal vi se en lille smule på din brandidentitet. 

Nøgleordet i det her arbejde er sammenhæng. For dig og for dem der følger dig og som potentielt bliver dine kunder. Sammenhæng giver folk tryghed, og gør dig genkendelig i alt, hvad du gør. Og den barske sandhed er, at vi køber af dem, som vi kender…så det gælder om, at gøre sig genkendelig på alle tænkelige måder, det være sig i måden, man skriver på, de farver man vælger, den skrifttype man vælger, og den stil man vælger i sin markedsføring.

Pris: 2800,- kr. ex. moms.